Elektroniczny Przewodnik Użytkownika Systemu - Moduł KASA

imageModuł Kasy służy do rejestracji operacji gotówkowych. Zapewnia całościową obsługę dokumentów KP i KW oraz zbiorczych raportów kasowych umożliwiając kontrolę przepływu środków pieniężnych w kasie firmy/spółki. Każda spółka może posiadać wiele kas, np. do rozliczeń w różnych walutach.

image
Główne okno modułu Kasa

W module kasa możemy w wygodny sposób mieć podgląd do wszystkich dokumentów kasowych w zależności od wybranej Firmy/Spółki i jej kasy. Okno główne modułu Kasa jest podzielone na trzy podstawowe sekcje:
- Raporty Kasowe (sekcja 1) - lista wygenerowanych raportów dla wybranej kasy,
- Dokumenty Kasowe (sekcja 2) - wyświetla dokumenty kasowe KP/KW wybranego raportu kasowego,
- Dane Dokumentu (sekcja 3) - wyświetla podstawowe dane dokumentu kasowego,
- Pozycje Dokumentu - wyświetla podstawowe pozycje danego dokumentu kasowego.

image
Trzy podstawowe sekcje w module KASA

Podstawowe operacje w module KASA:

Otwarcie i zamknięcie KASY (otwarcie/zamknięcie raportu kasowego) - Jeśli nie były dokonywane jeszcze żadne operacje lub wcześniej zamknięto wybraną kasę, należy ją najpierw otworzyć. Służy do tego przycisk Otwórz znajdujący się w panelu przycisków sekcji 1 modułu Kasa. W okienku, które się pojawi trzeba podać datę oraz kwotę otwarcia kasy i zatwierdzić przyciskiem OK.

image
Otwarcie Kasy (raportu kasowego)

Przy pierwszym otwarciu Kasy ustawiana jest data systemowa i możemy wprowadzić kwotę początkową dla kasy. Przy każdym kolejnym otwarciu kasy domyślnie ustawiona jest data zamknięcia poprzedniej kasy oraz jej stan końcowy, co ułatwia zachowanie ciągłości danych kasy.

Zamykanie kasy jest procesem analogicznym do otwierania. Aby zamknąć raport kasowy (kasę) należy zaznaczyć otwarty raport i w panelu przycisków sekcji 1 wybrać przycisk Zamknij. Pojawia się następujące okienko, w którym należy potwierdzić datę oraz kwotę zamknięcia raportu, a następnie kliknąć OK:

image
Zamknięcie Kasy (raportu kasowego)

Zamknięcie kasy generuje jednocześnie nowy raport kasowy, który będzie można wysłać do Modułu Księgowość. Za pomocą przycisku Wyślij do księgowości raport księgowy jest przekazywany do Modułu Księgowość do kwalifikatora kosztów.

Wprowadzanie dokumentów KP/KW - po otwarciu raportu kasowego mamy możliwość wprowadzania danych do raportu. Dokonujemy tego za pomocą przycisku Nowy znajdującego się w panelu przycisków sekcji drugiej modułu Kasa. Otwiera się okienko:

image
Wprowadzenie nowego dokumentu kasowego KP / KW

Kolejną czynnością jest wybór lub wyszukanie w bazie kontrahenta (przycisk Dodaj pozwala na dodanie nowego kontrahenta do bazy), następnie ustawiamy datę dokumentu. Wybieramy rodzaj operacji : Wpłaty (KP) lub Wypłaty (KW). Dodajemy dodatkowy opis i zaznaczamy pole : Wyślij do rozrachunków które powoduje przesłanie informacji o dokumencie do modułu rozrachunków. Dla kontrahenta wybranego z listy opcja ta jest zaznaczona domyślnie.

Następnie przechodzimy do dodawania pozycji dokumentu kasowego poprzez kliknięcie Dodaj pojawia się okienko z polami : Kwota i Opis wprowadzamy dane i klikamy Zapisz. Po wprowadzeniu tych danych mamy możliwość ich ponownej edycji poprzez kliknięcie Edycja lub usunięcia Usuń. Po zakończeniu wprowadzania pozycji do dokumentu klikamy Zapisz. Mamy gotowy dokument kasowy.

Elektroniczny Przewodnik Użytkownika Systemu

Zestawienie przedstawia wszystkie możliwe moduły platformy.

Więcej informacji...
 

Pomoc Techniczna

wszelkie pytania prosimy kierować :



    TRon
    ul. Czajkowskiego 75
    51-147 Wrocław
    tel./fax 071 785 46 52
    tron@tron.net.pl
    www.tron.net.pl