Elektroniczny Przewodnik Użytkownika Systemu - Moduł ROZRACHUNKI

imageModuł, który ma za zadanie rozliczać firmy z ich kontrahentami na poziomie dokumentów. Pozwala to uniknąć przepływu pieniędzy pomiędzy kontrahentami. Do modułu rozrachunków trafiają informacje o wszystkich fakturach sprzedażowych i kosztowych oraz pozycjach wyciągów bankowych i dokumentach KP/KW o ile podczas ich tworzenia zaznaczono odpowiednią opcję.

Na podstawie napływających dokumentów, są tworzone tak zwane dokumenty rozrachunkowe, których lista jest głównym elementem okna modułu rozrachunków. Pod listą znajduje się pole suma gdzie globalnie są podane kwoty dokumentów i kwoty do rozliczenia. Nad listą znajduje się pole wyboru, w którym wybieramy spółkę/firmę która ma być rozliczana. Obok znajdują się następujące przyciski:

image
Główne okno modułu Rozrachunki

Filtr wyszukiwarka, która pozwala za pomocą odpowiednich parametrów ograniczyć listę dokumentów do tych, które spełniają zadane kryteria.
Przeterminowane mechanizm wyszukujący, w którym po sparametryzowaniu rodzaju (wszystkie, zobowiązania, należności) oraz podaniu ilości dni w liście głównej wyświetlają się tylko i wyłącznie przeterminowane zobowiązania i należności (w zależności od wyboru).

image
Wyszukiwanie zobowiązań i należności przeterminowanych

Na dole po lewej stronie zaś znajdują się przyciski służące do rozliczania, tworzenia, edycji i drukowania wybranych dokumentów.
Przycisk Rozlicz wywołuje okienko Rozlicz dokument, w którym możemy zestawiać ze sobą odpowiednie dokumenty celem rozliczania należności lub zobowiązania.

image
Okno rozliczania dokumentów w module Rozrachunki

Przycisk Edytuj znajdujący się na samym dole po lewej stronie służy do edycji dokumentu rozrachunkowego. Możemy w tym oknie wprowadzić dane dotyczące odsetek (brak lub odsetki ustawowe), zmienić opis dokumentu jak również datę płatności.

image
Edycja dokumentu rozrachunkowego.

W okienku Rozliczanie dokumentów po wprowadzeniu opcjonalnego opisu możemy wprowadzać dokumenty równoważące. Służy do tego panel przycisków edytujących. Po kliknięciu przycisku dodaj pojawia się okienko Lista dokumentów równoważących. Z listy wybieramy dokument, który ma być dokumentem równoważącym:

image
Lista dokumentów równoważących

Po kliknięciu OK pojawia się okienko Spłata, w którym możemy w linijce Użyj wprowadzić kwotę spłaty i zmienić datę spłaty. Następnie klikamy znów OK i mamy wprowadzony pierwszy dokument równoważący.

image
Okienko spłata

Prócz powyższych funkcji w głównym oknie modułu Rozrachunki mamy jeszcze przyciski:
Nowy - pozwalający na zdefiniowanie nowego dokumentu rozrachunkowego. Ta sama funkcjonalność znajduje się w okienku Rozliczanie dokumentów pod przyciskiem Utwórz tylko w tym wypadku już jest "sparowana" z danym dokumentem rozrachunkowym.
Edycja - pozwalający na edycję wybranego dokumentu rozrachunkowego.
Usuń - pozwalający na usunięcie wybranego dokumentu rozrachunkowego po ponownym potwierdzeniu tej operacji.
Drukuj - pozwalający na druk wybranych szablonów dokumentów z modułu Rozrachunki.

image
Okienko druku szablonów

Po kliknięciu przycisku Podgląd wydruku jest generowane przez system odpowiednie zestawienie w zależności od dokonanego wyboru. Teraz wystarczy kliknąć przycisk Drukuj.

Elektroniczny Przewodnik Użytkownika Systemu

Zestawienie przedstawia wszystkie możliwe moduły platformy.

Więcej informacji...
 

Pomoc Techniczna

wszelkie pytania prosimy kierować :



    TRon
    ul. Czajkowskiego 75
    51-147 Wrocław
    tel./fax 071 785 46 52
    tron@tron.net.pl
    www.tron.net.pl